De combinatie, kort na de aanschaf (2013), in volle glorie |
Van 30 naar 50 pk |
In 2016 moest de Honda 30 pk plaats maken voor een grotere broer met 50 pk.
Een heel apparaat die Ulterra, het past precies. |
De Tomasco op de neiuwe trailer. |
Omdat de verlichting niet hoeft te worden verwijderd bij het traileren, wordt er veel tijdwinst geboekt. Iets dat erg prettig is als je vaak op het water zit.
Nu zijn de dieptemeters aan de beurt. Ik had er twee, waarvan één niet of nauwelijks werd gebruikt. Zelf neem ik nu een Lowrance Elite in gebruik en de HDS5 komt beschikbaar voor de gasten, evenals een een HDS5x die gekoppeld is aan de Minn Kota, die ook beschikt over een transducer. Dan is tenminste ook zichtbaar wat zich bij het verticaal vissen direct onder de motor afspeelt.
Extra dieptemeters en een nieuw beklede bootstoel + nieuwe mounts voor de hengelsteunen (met drukknop). |
Omdat de vloer een zwakke plek vertoonde heb ik deze geheel vervangen. Een hele klus, die naar tevredenheid is verlopen. En nu maar hopen dat deze weer jaren mee kan. Omdat de stoel voorin slechter werd, heb ik deze opnieuw laten bekleden. Dan heb je niet dezelfde kleuren meer, maar wel een keurige zetel voor de gasten.
Nieuwe vloer in plaats van de oude (op de achtergrond) |
Ook zijn alle blokken voor de hengelsteunen vervangen door nieuwe met een druksysteem, wel zo handig. Het zakken en 180 graden draaien behoort nu tot het verleden. Voor de gasten een groot gemak.
Als de buitenkant nu ook nog schoon is gemaakt, staat de boot weer geheel klaar voor het nieuwe seizoen. Dit geeft wel een heerlijk gevoel. Een boot die netjes, comfortabel en klantvriendelijk is.
Op naar het nieuwe seizoen (2019/2020) dus maar.