Een mooie dikke vis voor Willem. |
We keken alles na en de conclusie was dat er geen benzine bij de motor kwam. Waar kon dit aan liggen nu er een nieuwe accu in de boot zat en deze zo dicht mogelijk bij de buitenboordmotor was geplaatst. Ja, er was geknutseld onder de bank. We besloten, tegen beter weten in, de boot te gaan traileren en de benzinetank te vullen, ook al kon die niet leeg zijn. De meter gaf immers aan dat de tank nog bijna vol was en er was te kort mee gevaren om leeg te kunnen zijn.
Om oorzaken uit te kunnen sluiten vulden we de tank en zoals verwacht, deze zat nog bijna vol. Omdat we geen andere oorzaken konden vinden, gingen we uiteindelijk naar de dealer, 20 kilometer verder op. Daar aangekomen, bleek de filter, die klaar lag, niet nodig. Het idee was namelijk dat het filter, dat los was geweest, verstopt was geraakt. Niet dus!. Er bleek een kink in de benzineslang te zitten. Die kink had zich aan ons gezichtsveld onttrokken, die hadden wij dus gemist!
Wij weer terug naar de helling. Een andere boot was ons nu voor gegaan. We lieten de boot opnieuw te water en terwijl ik de auto en trailer parkeerde, startte Willem de motor al vast. Nu ging het wel allemaal goed en konden we zonder mankeren opstomen naar onze doelen. Daar aangekomen gingen we direct aan de slag, want er was al te veel tijd verloren gegaan.
Eerst alleen kleinere vissen |
De twee komen bij elkaar. |
Dit verheugend slag kregen we toch met regelmaat in de boot |
Met 13 vissen zetten we er nu echt een punt achter. Opruimen geblazen en dan terug, zoals het hoort. Mooi in plané. Helaas werkt mijn nieuwe bootverlichting nog niet naar wens, maar dit lossen we ook nog wel op. Een kwestie van geduld en doorzetten zullen we maar zeggen.